Robin ryhtyi kenkäsuunnittelijaksi – tuloksena Hai Low by Robin

Yksi Suomen kirkkaimmista poptähdistä ja 134-vuotias perheyhtiö kohtasivat, kun Bernerin omistama Nokian Jalkineet sai yhteistyökumppanikseen Robinin. Robin suunnitteli persoonallisen Hai Low -malliston nuorisoa puhuttelevaksi.

Viime syksynä Berner sai yhteydenoton opettajalta, joka oli huolestunut siitä, että nuoret eivät enää omista kumisaappaita ja toivoi Hai-brändiltä ratkaisua asiaan. Nuoret eivät välttämättä pidä kumisaappaita trendikkäimpinä jalkineina, joten tähän haasteeseen vastattiin uudella Hai-brändin mallistolla.

­­­­ – Halusimme löytää uuteen toteutukseen yhteistyökumppanin, joka puhuttelee nuorempaa kohderyhmää ja on tunnettu tyylistään. Robin on huippusuosittu nuorten keskuudessa ja erittäin tunnettu juuri persoonallisista kenkävalinnoistaan. Yhteistyössä hänen kanssaan pystyimme toteuttamaan kohderyhmäämme sopivan, personallisen malliston, kertoo liiketoimintajohtaja Kimmo Hakkala Berneriltä.

Hai lähestyi Robinia, joka innostui ajatuksesta välittömästi. Artisti päätyi suunnittelemaan omat mallit Hai Low -saappaaseen.

Malliston suunnittelun lähtökohtana olivat Robinin omat ajatukset ja persoonalliset ideat. Robin vietti alkuvuodesta 2017 päivän Hain suunnittelijoiden kanssa. Päivän aikana artisti luonnosteli useita eri malleja ensin paperille. Luonnokset siirrettiin lopuksi tietokoneelle ja niistä teetettiin ensimmäiset mallikappaleet. Hai Low by Robin -mallistosta löytyy kolme eri värivaihtoehtoa. Robinin tyyliä mukaillen yksi näistä on eriväripari.

­­­­ – Mä en oo koskaan hirveesti lämmennyt kumppareihin koska en oo pitänyt niitä kovin tyylikkäinä, mutta nyt on kyllä niin mageet popot että voisin laittaa vaikka Linnanjuhliin päälle jos vaan etiketti siihen venyisi. Oli kiinnostava päästä tutustuu miten tällasia jalkineita oikeen suunnitellaan. Mun mielestä lopputulos on ihan sairaan magee ja nimenomaan meitsin näköinen, Robin kertoo.

– Robinin ja Nokian Jalkineiden Hai-brändi on loistava match. Robinin kanavien kautta brändillä on mahdollisuus aidolla ja uskottavalla tavalla puhutella mainontakriittistä nuorisokohderyhmää. Artistin ja brändit arvomaailmat istuvat loistavasti yhteen ja niissä korostuu positiivinen fiilis ja suomalaisuus, kertoo Universal Musicin Head of Music & Brands Nina Mäkelä.

– Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstä. Robin on ollut aktiivisesti mukana suunnittelussa ja tuonut esille omia, tuoreita näkemyksiään. Uskomme malliston olevan myös kaupallisesti hyvin houkutteleva, jatkaa Kimmo Hakkala.

Hai Low -nilkkurit lanseerattiin Hai-mallistoon vuonna 2015. Hai Low on nimensä mukaisesti matalavartinen, helposti jalkaan laitettava malli, joka valmistetaan uusiutuvasta luonnonvarasta, luonnonkumista.

Robinin ja Hai Low’n yhteistyön yhteydessä järjestetään kilpailu kouluille, jonka palkintona on 30 paria Robinin suunnittelemia saappaita. Robin käy itse luovuttamassa saappaat voittajakoululle. Kilpailuun voi osallistua osoitteessa nokianjalkineet.fi/koulukilpailu.

Hai Low by Robin -mallisto tulee kauppoihin heinäkuun lopussa. Ajantasainen tieto jälleenmyyjistä löytyy osoitteesta nokianjalkineet.fi.

Kuvamateriaalit:

http://www.bernerbrandbank.fi/l/Cxxvg6WkL2P5


Lisätietoja:

Kimmo Hakkala, liiketoimintajohtaja, Berner Oy, kimmo.hakkala@berner.fi, p. 050 546 2065

Markkinointi, materiaalit ja kuvauslainat: Satu Laakso, markkinointipäällikkö, Berner Oy, satu.laakso@berner.fi, p. 040 828 3684

Nina Mäkelä, Head of Music & Brands, Universal Music, nina.makela@umusic.com, p. 050 371 3327


Nokian Jalkineiden saappaat valmistetaan käsityönä suomalaisten jalkinesuunnittelijoiden ja maailman parhaiden saapasvalmistajien yhteistyönä. Nokian Jalkineille on myönnetty Design from Finland -tunnus osoituksena merkittävästä suomalaisen työn osuudesta. Saappaiden korkea laatu takaa ympäristöystävällisen ja pitkän käyttöiän. Suomalainen perheyritys Berner Oy omistaa Nokian Jalkineet. www.nokianjalkineet.fi  

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset brändit ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Me Bernerillä tuotamme ja maahantuomme tuotteita ja palveluita, jotka tuovat ihmisten arkeen lisää hyvinvointia, ja jotka on tuotettu kaikin puolin kestävällä tavalla. Konsernimme liikevaihto vuonna 2016 oli 314,4 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 546. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa. Lisätietoja: berner.fi.

Oman tuotekehityksemme tunnettuja merkkejä ovat muun muassa XZ, LV, Herbina, GreenCare, Korrek, Lasol, Nokian Jalkineet sekä Rajamäen tuoteperhe.