Calvin Klein Obsessed-tuoksut

Luulen, että voidaan sanoa OBSESSION-tuoksun muodostuneen meille pakkomielteeksi. Jos ajatellaan yhtä asiaa, joka kuvasi meille CALVIN KLEINIa, se oli valokuvaaja Mario Sorrentin Kate Mossin kanssa kuvaama OBSESSION-kampanja. Se eli mielissämme monen vuoden ajan ja siitä muodostui aistillisuuden koetinkivi aloittaessamme työskentelyn CALVIN KLEINilla. Ajattelimme tuoksua, joka voisi heijastaa tänä päivänä samanlaista ajatusta ja muistoa halusta. Miehestä ja naisesta, muistosta jonkun toisen ihosta omalla iholla.

RAF SIMONS

CLAVIN KLEINIn luova pääjohtaja

Yksi ensimmäisistä asioista, joita teimme, tultuamme CALVIN KLEINille oli tutustuminen OBSESSION- arkistoon. Löysimme monia ennen julkaisemattomia kuva ja ymmärsimme vasta silloin todellisen rakkaustarinan Marionin ja Katen kampanjan takana. Se on yhtä lailla kertomus ikonisista ja inspiroivista muotikuvista, kuin hyvin henkilökohtaisesta rakkaustarinasta kahden ihmisen välillä. Nämä kaksi asiaa kietoutuvat yhteen tavalla, joka ei ole monistettavissa. Halusimme palata näihin asioihin ja löytää ne uudella tavalla ja tehdä samalla tuoksun osaksi tätä tarinaa. Halusimme niin visuaalisen kuin aistillisen muiston kietoutuvan yhteen nykypäivän kanssa.

PIETER MULIER

CALVIN KLEINin luova johtaja

Valokuvaus oli intohimoni ja Kate ja minä olimme rakastuneita … rakastin hänen kuvaamistaan. Hän oli läheisin ihmiseni. Kuvasin häntä kaiken aikaa ja joskus se ajoi hänet hulluuden partaalle, joskus hän taas rakasti sitä. Meillä oli todella mukavaa yhdessä. Olimme nuoria, enkä ole koskaan sen jälkeen rakastanut tai suhtautunut niin suurella intohimolla jonkun henkilön kuvaamiseen.

MARIO SORRENTI

Valokuvaaja, joka on kuvannut sekä OBSESSED että OBSESSION -tuoksujen mainoskampanjat

Muistan kosketuksesi, ihosi, tuoksusi…

Ikonisen tuoksun uusi versio, OBSESSED leikkii tuoksun luomilla mielikuvilla. Muistot ja toiveet, maskuliinisuus ja feminiinisyys menneisyys ja nykyisyys sekoittuvat näissä uusissa tuoksuissa heijastaen alkuperäistä OBSESSION-tuoksua. Samalla kuitenkin sekoitetaan ja yhdistetään uudelleen tuoksuvivahteita tämän päivän miehelle ja naiselle.

OBSESSED-tuoksun sydämessä on muisto menneestä rakkaudesta, joka tuo mieleen toisen ihmisen tuoksun omalla iholla. Tässä eri sukupuolille tarkoitetut tuoksuvivahteet sekoittuvat ja kerrostuvat, kun perinteisiä maskuliinisia fougere-vivahteita, erityisesti valkoista laventelia on lisätty naisten tuoksuun. Miesten tuoksussa taas erottuu naisten tuoksuissa yleisimmin käytetty tumma vanilja. Näihin tuoksuvivahteisiin on kummassakin tuoksussa sekoitettu lisäksi naisten ja miesten tuoksuille tyypillisiä tuoksuvivahteita. Myskintuoksut antavat naistentuoksulle aistillista lämpöä. Meripihka ja puiden tuoksut vahvistavat miestentuoksun maskuliinisuutta.

OBSESSED-tuoksujen luomaa mielikuvaa täydentää niiden yhteydessä käytettävä kuvamateriaali. Vuonna 1993 Obsession-tuoksun menestystä vahvistivat upeat mainoskuvat Kate Mossista, jotka oli ottanut hänen silloinen poikaystävänsä Mario Sorrenti. Nämä uraauurtavat, provokatiiviset kuvat heijastivat aitoa rakkaussuhdetta, ensirakkauden huumaa sekä intohimoa mallin ja kuvaajan välillä.

Tämän legendaarisen mainoskampanjan ilmestymisestä on pian 25 vuotta. OBSESSED-tuoksun mainonnassa käytetään tuohon mainoskampanjaan otettuja, ennen julkaisemattomia kuvia, joiden tarkoituksena on viedä eteenpäin ajatusta muistoista, menneestä rakkaudesta ja ikonisista kuvista.

OBSESSED on ensimmäinen tuoksu, joka on valmistettu ja julkistettu RAF SIMONSin toimiessa CALVIN Kleinin luovana pääjohtajana. Tuoksun voidaankin nähdä juhlistavan Calvin Kleinin tuoksujen menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta.

OBSESSED kuvaa miten muistot, niin aistilliset kuin visuaaliset kietoutuvat yhteen nykyaikaan.

OBSESSED-tuoksuissa on runsautta, joka on toteutettu hienostuneella, tasapainoisella ja modernilla tavalla.

Yhdistelmä tuoksumuistoja ja moderneja haaveita tuo menneisyyden aistillisesti nykypäivään.

OBSESSED FOR WOMEN

Itämainen, aromaattinen, vihreä

Alkutuoksu    Sitrusvivahde, neroliuute, elemi

Sydäntuoksu  Orvokin lehdet, valkoinen laventeli, salvia

Jälkituoksu    Helvetolide myski, ambrette, muscenone

Maskuliininen fougère-rakenne, jonka vastakohtana on naisellista lämpöä: tuoksu on rakennettu valkoisen laventelin ympärille, jota kermainen myski aistillisesti ympäröi ja pehmentää.

Alkutuoksun aromaattisten tuoksuvivahteiden ja jälkituoksun pehmeiden, voidemaisten tuoksuvivahteiden välinen jännite sitoo tuoksun maskuliinisen ja feminiinisen puolen upeasti yhteen.

Parfymööri                           Annick Menardo

Johtava parfymööri             Honorine Blanc

OBSESSED FOR MEN

Itämainen, metsäinen, meripihkainen

Alkutuoksu    Oro Blanco -greippi, Sichuanin pippuri, musta kardemumma

Sydäntuoksu  Setripuun lehdet, Labdanum Firmat, vaalea nahka

Jälkituoksu    Patsuli, musta vanilja, ambrox

Mustan vaniljan tuoksuun on hienostuneesti yhdistetty tummien puiden tuoksuvivahteita ja näin luotu jännite tuoksussa olevan feminiinisen sävyn ja maskuliinisen voiman välille.

Ambrox kulkee tyylikkäästi koko tuoksun läpi antaen sille selkeän, yhtenäisen ilmeen.

Parfymööri     Ilias Ermenidis

Parfymööri     Christophe Raynaud

MAINONTA

OBSESSED-tuoksun tuoksutarinan rinnalla kulkee visuaalinen tarina…

Vuonna 1993 OBSESSION-tuoksu saavutti ikonisen asemansa, kun Kate Mossista tuli tuoksun mainoskasvo. Hän oli 18-vuotias, kun hänen silloinen poikaystävänsä MARIO SORRENTI, 20-vuotiaana otti hänestä kuvat mainoskampanjaa varten.

Sorrenti osoitti jo tuolloin uskomatonta lahjakkutta valokuvaajana. Katesta oli nopeast tulossa ei vaan malli, vaan todellinen tähti. Taiteellisen johtajan Fabien Baronin näytettyä CALVIN KLEINille Sorrentin ottamia epävirallisia lomakuvia Mossista, tämä päätti lähettää pariskunnan keskenään Neitsytsaarille.

Heitä pyydettiin toistamaan aiemmin otettujen lomakuvien läheinen ja epävirallinen tunnelma OBSESSION-tuoksun kuvia varten. Kuvauksissa ei ollut mukana valokuvaustiimiä, ei kampaajia, ei meikkaajia eikä ohjaajia.

Käänteentekevät, provokatiiviset kuvat heijastivat pariskunnan omaa rakkaustarinaa sekä ensirakkauden hehkua. Kuvat paljastivat myös sen intohimon millä kuvaaja suhtautuu mallinsa kuvaamiseen ja malli kyseisen valokuvaajan mallina olemiseen.

Tämän legendaarisen mainoskampanjan täyttäessä kohta 25 vuotta, käytetään OBSESSED-tuoksun mainonnassa tuohon mainoskampanjaan otettuja, ennen julkaisemattomia kuvia, joiden tarkoituksena on viedä eteenpäin ajatusta muistoista, menneestä rakkaudesta ja ikonisista kuvista.

Muokatessaan olemassa olevista, ennen julkaisemattomista kuvista, joita on yhteensä yli 250, kuvakokoelmaa, Mario Sorrenti palaa samalla omaan historiaansa. Ikonisten kuvakokoelmien lisäksi on olemassa myös ennen julkaisematonta filmimateriaalia ja valokuvaajan tekemiä päiväkirjamerkintöjä. Näiden merkintöjen pohjalta Sorrenti kertoo filmeillä tuohon aikaan liittyvistä henkilökohtaisista muistoistaan.

OBSESSED-mainoskampanjassa voi aistia syvyyttä, lämpöä, läheisyyttä ja unelmia, jotka paljastavat todellisen rakkaustarinan kuvien ja tuoksun välillä. Yksinkertaiset mustavalkoiset valokuvat tuovat mukanaan muiston menneestä, joka heijastuu nykyisyyteen. 

Mallit                                   Kate Moss ja Mario Sorrenti

Ohjaaja/

Valokuvaaja                         Mario Sorrenti

Luova suunnittelu               CALVIN KLEIN, Inc. ja M/M (Paris)

PULLO JA PAKKAUS

OBSESSED-tuoksupulloista on karsittu kaikki ylimääräinen. Niiden selkeä muoto tuo mukanaan muiston menneisyydestä.

Pullojen malli on saanut vaikutteita OBSESSION-tuoksupulloista – niistä on nyt tehty muodoltaan aiempaa pyöreämpiä ja täyteläisempiä ja ne on valmistettu kirkkaasta, värittömästä lasista.

Vaikka OBSESSED-tuoksussa on vaikutteita CALVIN KLEININ vuonna 1985 myyntiin tulleesta OBSESSION-tuoksusta, se on ensimmäinen tuoksu, jonka muotitalo lanseeraa luovan pääjohtajan RAF SIMMONSin alaisuudessa. Sekä tuoksupullot että -pakkaukset heijastavat Simonsin halua palata takaisin CALVIN KLEIN -muotitalon aistilliseen sydämeen, sen olennaisiin arvoihin ja ikonisiin tuoksuihin, unohtamatta kuitenkaan muotitalon Simonsin myötä saamaa uutta, raikasta alkua.

TUOTEVALIKOIMA

OBSESSED

Eau de Parfum 30 ml                                  Suositushinta 53,00 euroa

Eau de Parfum 50 ml                                  Suositushinta 74,00 euroa

Body Lotion 200 ml                                     Suositushinta 30,00 euroa

OBSESSED FOR MEN

Eau de Toilette 30 ml                                  Suositushinta 44,00 euroa

Eau de Toilette 75ml                                   Suositushinta 59,00 euroa

Deodorant Stick 75 ml                                 Suositushinta 26,00 euroa

Hair & Body Wash 200 ml                           Suositushinta 26,00 euroa

MYYNNISSÄ

Elokuussa 2017

TUOTEKUVAT

http://www.bernerbrandbank.fi/l/JnHXhr6mn-9r

UUSIMMAT TIEDOTTEEMME

https://www.berner.fi/uutishuone/ 

LISÄTIEDOT

BERNER OY, kuluttajatuotteet-osasto
Anne Sario, puh: 0207 91 4322, sähköposti:
anne.sario@berner.fi