Ainu järjestää ensimmäiset sosiaalisen median lapsimessut – tavoitteena ilahduttaa kotona aikaansa viettäviä lapsiperheitä

Kotimainen Ainu haluaa ilahduttaa lapsiperheitä, ja se järjestää huhtikuussa Lapsimessut online 2020 -tapahtuman sosiaalisessa mediassa. Yhteistyökumppaneina ovat muun muassa Vaunuaitta, Sanoma Media ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto.

Tämä kevät on saanut monen lapsiperheen vanhemman kekseliäisyyden äärirajoille, kun perheet viettävät aikaansa lähipiirissä kotona. Kotimainen lastentarvikebrändi Ainu haluaa ilahduttaa lapsiperheitä ja odottajia, ja se järjestää lapsille, heidän vanhemmilleen ja kaikille lapsenmielisille Lapsimessut online 2020 -tapahtuman sosiaalisessa mediassa 17.–18. huhtikuuta.

– Nyt keväällä lapsiperheiden yhteiset tapahtumat, kuten messut, ovat peruuntuneet. Messut tuovat kuitenkin mukavaa vaihtelua perheiden perusarkeen. Sieltä saa myös hyviä vinkkejä vanhemmuuteen ja arjen pyörittämiseen sekä iloa ja virkistystä ja mahdollisuuden tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia, lastentarvikkeiden ja hyvinvoinnin tuoteryhmäpäällikkö Heidi Miessmer Berneriltä kertoo.

Arvontoja, askartelua,
alustuksia ja liikkumista

Lapsimessut online 2020 -tilaisuus järjestetään Ainun Facebookissa omana erillisenä tapahtumanaan, ja niillä on mukana sekä kaupallisia yhteistyökumppaneita että asiantuntijaorganisaatioita.

Ohjelmassa on messujen tyyliin viihtymistä eli reilusti kilpailuja, arvontoja ja tuotetarjouksia. Paikalla on lapsiperheiden arjen tuntevia asiantuntijoita, joiden kanssa voi keskustella ajankohtaisista aiheista. Lisäksi messuilla on paljon erilaista hauskaa puuhaa lapsille.

– Vanhemmat voivat esimerkiksi keskustella liveyhteydellä psykologi Leea Mattilan kanssa varhaisesta vuorovaikutuksesta vauvan kanssa tai kysyä Ainu-tuotteiden valmistuksesta tuotekehityskemistiltämme. Koko perhe voi puuhailla yhdessä MLL:n johdolla tai jumpata Liiku, Leiki & Loista -livejumpissa, ja lapsille on hauskoja tehtäviä Oppi&ilolta, Miessmer sanoo.

– Messupäivien upea päätös on, kun Aku Ankan toimitus lukee perheille iltasaduksi Aku Ankkoja.

Tapahtuma saa lapsiperheiltä innostuneen vastaanoton.

– Kuulostaa mielenkiintoiselta, voisin osallistua, espoolainen yhdeksänkuisen Ukko-Pekan äiti Eija Kauppi sanoo.

Oululainen Veikon, Aapon, Kaapon ja Kallen äiti Tiina Nykänen on samaa mieltä.

– Online-messut kuulostavat ajan henkeen sopiville! On hauska seurata, miten vanhoja tapoja uudistetaan nyt kotoiluaikana, Nykänen sanoo.

Ainun yhteistyökumppaneita Lapsimessut online 2020 -tapahtuman järjestämisessä ovat Sanoma Media, Aku Ankka, Oppi&ilo, Vaunuaitta, Liiku, Leiki & Loista ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt medialle

BERNER Oy, Kuluttajatuotteet

Heidi Miessmer                      Paula Larjo
tuoteryhmäpäällikkö               viestintäasiantuntija
050 588 0203                         040 586 2400
heidi.miessmer@berner.fi     paula.larjo@berner.fi

Katso messujen tarkempi ohjelma: https://www.ainu.fi/lapsimessut-online-2020/