Bernerin Vastuullisuuden jäljet -mainossarja vuoden aikakauslehtimainos

Bernerin kolmiosainen Vastuullisuuden jäljet -mainossarja valittiin Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailussa vuoden 2023 aikakausilehtimainokseksi. Editkilpailussa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia toimituksellisissa sekä markkinoinnillisissa sarjoissa. Palkinnot jaettiin Editgaalassa 16. toukokuuta Valkoisessa Salissa Helsingissä. 

Vastuullisuuden jäljet -mainossarjaa kuvailtiin harmoniseksi kokonaisuudeksi, jossa taktinen mainonta ja vastuullisuusviesti kohtaavat luontevasti. Mainossarja edustaa tuomariston mukaan klassista, kaunista ja huolella ajateltua aikakauslehtimainontaa.

– Oivaltavasti otsikoidut ja visuaalisesti loppuun asti hiotut mainokset kertovat tarinan ja tulevat iholle. Sarjamaisuuden onnistumisesta erikoisplussaa, tuomaristo toteaa.

Kolmiosaisen mainossarjan suunnitteli Miltton, ja mediasuunnittelusta vastasi Dentsu. Vuoden aikakauslehtimainos -sarjassa arvioitiin yhteensä 27 kilpailuehdotusta. Sarja on ollut kilpailussa mukana alusta asti eli vuodesta 2005 alkaen.

 

Bernerin kampanja ja Bernerin edustaman M2 Beautén mediakampanja shortlistattiin kilpailemaan tänä vuonna myös vuoden aikakausmediakampanja -sarjassa. Kilpailussa oli mukana markkinoinnillisten sarjojen lisäksi 13 toimituksellista sarjaa.